מרגי ל'קול חי': מכניסים בנות ספרדיות לכיתות חינוך מיוחד בסמינר

admin2 2 Comment on מרגי ל'קול חי': מכניסים בנות ספרדיות לכיתות חינוך מיוחד בסמינר

בראיון סוער הערב דיבר ח"כ יעקב מרגי על נושא האפלייה בסמינרים, לדבריו: בבני ברק הגיעו להסדר עם הרבנים וזה נפתר על הצד הטוב ביותר | במקומות אחרים חייבו את הבנות להיכנס לחינוך מיוחד, אחרי שחייבנו את הסמינרים לקבל אותם

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בפתיחת שנת הלימודים החדשה, מתראיין הערב (ראשון) ח"כ יעקב מרגי (שס) אשר משמש כיו"ר ועדת החינוך בכנסת. נושא האפלייה המכוער עולה שוב ושוב בפתחה של כל שנה חדשה, ונדמה שהמארה המקוללת לא חולפת מן העולם כל כך מהר, ח"כ מרגי חושף על אפלייה מתוחכמת ותת אנושית שנתקלות בה בנות מבני עדות המזרח ולא רק.

בראיון לאיתי גדסי, במהדורה המרכזית, יו"ר ועדת החינוך ח"כ מרגי חושף ב"קול חי": "בנות עדות המזרח התקבלו לסמינרים בתנאי שיכנסו לכיתות מיוחדות, מה שמכונה כיתות 07, למרות שאין להן אבחון מקצועי לכך וכל הציונים שלהן בתעודה – 100%. לדבר הזה יש שתי מטרות, האחת כדי לומר להורים – התעקשתם על הסמינר הזה? אז תקבלו את הבת בכיתה מיוחדת. והדבר השני הוא החשש שלנו שזה נעשה למען בצע כסף, כי מתקצבים את הכיתות האלו ביותר כסף. על זה נאמר הרצחת וגם ירשת" פשוט אומרים להורים, הבת לא התקבלה אא"כ היא תביא אבחון לכיתה 07. ח"כ מרגי מוסיף: "גם השנה יש לצערינו אפליה עדתית אמנם לא כמו כל שנה, מרגישים שיש ירידה, ולא בגלל מנהלי הסמינרים, אלא בגלל שנערכנו כראוי, בבני ברק הגענו להסדר עם הרבנים ואין תלונות.

מרגי שמטפל בתופעה הבזויה במשך שנים רבות, טען בעבר כי מנהלי הסמינרים כבר בכיתה ז' צדים את הבנות הספרדיות המוכשרות ביותר, בניגוד לחוק באופן בוטה, וייחד עם זאת דואגים לסלק באלגנטיות ספרדיות ממוצעות. גם שרצינו לפתוח סמינרים לתלמידות ספרדיות בירושלים אותה עסקונה טירפדה את העניין.

להאזנה



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    למי יש כתפיים כל כך רחבות שמעודד שנאת חינם????? אפשר לדחות נערה בשל ציונים פחות טובים, אך לדחות נערה בשל רקע משפחתי?????
    לא רק מקומם ומרתיח ומשפיל….. לא תהיי מחילה בין אדם לחברו על ההשפלות המבזות שציבור מסוים עושה!!!!!

    מתי???????????
    מתי ?????????? רבונו של עולם השנאת חינם הזאת תגמר?????????????

    איך??????????
    איך בית המקדש יגיע ברחמים רבים אם יש עדיין שנאת חינם??????????? איך???????????

    רבותי……. תתקנו את הדבר הזה כבר !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. 1

    ברור שיש אפלייה, סמינרים מקבלים רק בנות ספרדיות שיש להן ציונים טובים וגם אז עושים להן טובה…כאילו הן סתומות וסוג ב, יאללה כבר דיי עם האפליות כולם שוים בחיים ובמוות…